Pakej Iklan

Friday, January 3, 2020

'KEMENTERIAN PENDIDIKAN' DONG ZHONG

1) "Kementerian Pendidikan" bagi sekolah-sekolah vernakular adalah Dong Zhong. Dasar-dasar pendidikan sekolah-sekolah ini 'ditentukan' oleh Dong Zhong. Ketua Dong Zhong adalah "Menteri Pendidikan" mereka.
2) Tentu mereka bergembira dengan pengunduran Dr Maszlee, dan meraikan kejayaan "Menteri Pendidikan" mereka. Isu Jawi belum selesai, tetapi mereka telah mendapat kemenangan yang pertama.
3) Sumber dalaman dikatakan membuat teguran kepada penyokong yang meraikan pengunduran Dr Maszlee, bahawa jangan meraikan dahulu kejayaan ini. Tunggu dan lihat siapa pula pengganti yang akan mengisi jawatan Menteri Pendidikan nanti. It's too early to celebrate.
4) Why? Because Dr Maszlee tidak cakap direct letak jawatan, tetapi menyerahkan kembali jawatan itu kepada PM. Ditambah pula dengan pujian Dr Maszlee kepada PM Tun Mahathir sebagai hebat, berpandangan jauh, dan sebagainya. Adakah mereka yang kata 'masih awal untuk celebrate' itu dapat sense sesuatu?
Sekian
Dr Tanaka Mustafa
Ketua Unit Spekulasi
Cawangan Ghaib

No comments:

Post a Comment

DISCLAIMER: Pihak Dr Tanaka Mustafa tidak bertanggungjawab atas komen-komen. Sila pastikan anda memberi komen yang baik dan tidak melanggar undang-undang negara dan tidak mencetuskan sentimen kaum dan agama.