Pakej Iklan

Saturday, January 11, 2020

KERAJAAN KENA TROLL DENGAN BUZZE

1) Kan saya dah kata, dia nak troll saja buat report pasal hiasan tanglung. Bukannya dia nak rasis ka apa. Dia pun tau dah lama sekolah tu duk hias macam tu. Dia saja Troll sampai segerombolan menteri turun nak membela.
2) Kenapa dia nak troll? Hanya untuk bukti kan tuduhan dan persepsi umum umat Melayu bahawa kerajaan PH lemah dan 'mengikut telunjuk' kaum tertentu adalah benar.
3) Selama ini orang kata kerajaan lembik, tunduk kepada tekanan minoriti dan mengabaikan sentimen majoriti. Tapi kerajaan nafi. Orang kata kerajaan meremehkan orang Melayu, mengutamakan orang Cina, kerajaan nafi.
4) Nafi punya nafi, sekali kena cucuk, segerombolan menteri turun membela. Orang Melayu akan compare dengan isu tulisan Jawi, yang mana persepsi mereka mengatakan kerajaan tak peduli pun apa bala yang kena pada orang Melayu. Sorang menteri pun tak backup. Yang kena letak jawatan ada lah. Walhal Dong Zhong bukan troll. Dong Zhong ni lawan betol betol, bukan a cobaan.
5) Saya nampak menteri dan Timbalan Perdana menteri sudah kena game.
Sekian.
Dr Tanaka Mustafa
(Shanghai, Penang)

No comments:

Post a Comment

DISCLAIMER: Pihak Dr Tanaka Mustafa tidak bertanggungjawab atas komen-komen. Sila pastikan anda memberi komen yang baik dan tidak melanggar undang-undang negara dan tidak mencetuskan sentimen kaum dan agama.